Jak bojovat proti dehydrataci správným jídlem

Pomocí vody dostáváme do našeho organismu důležité minerální látky a prvky. Voda napomáhá trávení a termoregulaci a je nezbytná pro fungování všech tělesných orgánů a zároveň vyplavuje z těla škodlivé látky.


Normální množství tělesné vody kolísá mezi 60 a 70 % tělesné hmotnosti dle věku a pohlaví. Když obsah vody v našem těle klesne, hrozí nám tzv. dehydratace, která se projevuje únavou, nevolností, nízkým tlakem, případně i ztrátou vědomí. Člověk by proto měl průběžně během dne pít. Bojovat proti dehydrataci lze i správným jídlem. Podívejte se na seznam potravin s obsahem vody nad 90 procent.


1. Okurka 96% vody

2. Cuketa 95% vody

3. Rajčata 94% vody

4. Jahody 92% vody

5. Meloun 92% vody

6. Ananas 87% vody


Dehydratace může být i nebezpečná, zejména u některých onemocnění jako je cholera nebo tyfus. Mezi méně závažnými, přesto ale důležitými dopady dehydratace, je například horší pracovní výkon nebo nesoustředěnost. Proto je důležité dbát na pravidelný pitný režim během celého dne.

5 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše